آموزش حسابداری در تهران

آموزش حسابداری در استان تهران برای همشهریان عزیز در وبل

آموزش حسابداری در تهران

آموزش حسابداری در استان تهران برای همشهریان عزیز در وبل

آموزش حسابداری در تهران

همشهریان عزیز می توانند در این وبلاگ به راحتی در مورد اموزش های حسابداری به راحتی مطلب پیدا کنند اینجانب زیبا کلامی کارشناس ارشد رشته حسابداری که در حسابداری بازار کار تونستم یک فریلنسر ازاد باشم و به انجام کارهای حسابداری بپردازم

  • ۰
  • ۰

اشخاصی که در رشته حسابداری مشغول به تحصیل یا کار هستند ،در حال تجزیه و تحلیل و حفظ حساب های مالی میباشند. آنها ممکن است دردولت، یک شرکت بزرگ یا یک شرکت کوچک مشغول به انجام وظایف خود باشند.پس باید دوره های آموزش حسابداری را به خوبی پشت سر بگذارند.


حسابداری بیار گسترده و وسیع میباشد، عناوین شغلی بسیاری مرتبط با رشته حسابداری به وجود آمده. برای دانستن برخی از رایج ترین عناوین حسابداری ، و همچنین لیستی طولانی از اسناد شغلی حسابداری،این مقاله را مطالعه نماید و با شناختن این مشاغل زمانی که در جستجو برای یک کار در حسابداری باشید می توانید از این لیست استفاده کرده و تصمیمات درستی به هنگام انتخاب شغل خود بگیرید.

حسابداران به 3 دسته تقسیم میشوند:

دسته اول حسابداران عمومی که در سازمان های عمومی مشغول به انجام فعالیت هستند؛ دسته دوم حسابداران مدیریتی که در شرکت های خصوصی مشغولند و همچنین از آنها به  عنوان حسابداران خصوصی یا هزینه ای یاد میشود؛ و دسته سوم حسابداران دولتی میباشند که برای دولت های فدرال، ایالتی، محلی یا ملی کار می کنند. بخشی از کارها یا فعالیت های این افراد عبارت است از: مدیریت سیستم های مالی و بودجه، ارائه مشاوره مالی، انجام ممیزی های مالی، برقراری ارتباط با مشتری، انجام تحلیل های خطر و شناسایی و جلوگیری از تقلب (حسابرسی قانونی)

فرصت هایی شغلی رشته حسابداری در ایران
دانش آموختگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشته حسابداری، از آمادگی و پختگی بیشتری برای حضور در بازار کار برخوردار میباشند.

  حسابدارفرصت‌های شغلی بسیار گسترده را پیش روی خود میبیند و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را شامل میشود.

حتی با توجه به این که در دانشگاه‌های مختلف کشور اعم از دولتی، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری مشغول به تحصیا میباشند اما تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته از سایر رشته‌ها به مراتب کمتر است، چون از کوچکترین موسسه  گرفته تا بزرگترین کارخانه‌های کشور – حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی –نیازمند یک حسابدار میباشند.

 

تمامی دانش آموختگان  رشته حسابداری می توانند در کلیه موسسات (تجاری – دولتی – خصوصی) دربخش های زیر  استخدام گردیده و مشغول بکار شوند:

حسابداری دولتی (در ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب)
حسابداری مالی (در موسسات تجاری و خصوصی)
حسابداری صنعتی (در شرکتهای تولیدی و کارخانه های صنعتی)
حسابداری مالیاتی ( در ادارات دارایی)
حسابداری بیمه: در مؤسسات بیمه.
بانک ها (در شعبه ها و سرپرستی بانک ها)
همچنین دانش آموختگان رشته حسابداری به دلیل بازار کار این رشته می توانند به عنوان حسابرس نیز مشغول به کار شوند. سازمان حسابرسی در ایران به عنوان یک سازمان دولتی، بزرگترین سازمان حسابرسی میباشد. بنابراین بازار کار رشته حسابداری در بخش حسابرسی نیز پررونق و پردرآمد بوده و میتواند آینده خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری، انیز مشغول به کار شوند.

 

از دیگر سمت هایی که یک حسابدار میتوانند در یک موسسه یا شرکت مشغول به کار شود به شرح زیر است:

مدیر ارشد مالی

مامور مالی اصلی (CFO) مسئول مدیریت امور مالی یک سازمان میباشد . او مسئول برنامه ریزی مالی، نگهداری سوابق مالی  میباشد و همچنین او پرونده ها را تجزیه و تحلیل می کند.  مدیر ارشد مالی اداره حسابداری را مدیریت کرده و معمولا مدیریت اجرایی سازمان را نیز انجام میدهد.

کنترل کننده

حسابرسی کننده یا کنترل کننده مسئول فعالیت های حسابداری برای یک شرکت خاصمیباشد. او می تواند صورتهای مالی و بودجه را آماده کرده، داده ها را پردازش و تحلیل کند و / یا مالیات را آماده کند. کنترل کننده معمولا گزارش ها را به مدیر مالی (CFO) ارائه میدهد.

تحلیلگر مالی

تحلیل کننده مالی، کسب‌ وکارها و پروژه‌ها را بررسی و تحلیل میکند تا ببینند آیا یک موسسه یک نامزد خوب برای سرمایه‌ گذاری میباشد یا خیر. تحلیلگران مالی معمولا امکان دارد توصیه‌هایی به یک بانک خاص، شرکت یا سرمایه‌گذاران مختلف انجام دهد این توصیه‌ها در مورد این میباشد که آیا در یک شرکت خاص سرمایه‌گذاری انجام شود یا خیر.

نیازهای ابتدایی ورود به بازار کار حسابداری
برای اینکه شانس بیشتری برای ورود به بازار کار رشته حسابداری داشته باشید باید صورت حرفه‌ای کار کنید و درآمد بیشتری به دست آورید، باید مهارت و پیش‌نیازهایی را نیز بیا آموزید.

مهارت هایی اساسی  که باید یک حسابدار به صورت حرفه‌ای قبل از ورود به بازار کارآموخته باشد ، به شرح زیر میباشد:

۱٫ آموختن دانش و تجربه در زمینه استانداردها و اصول پایه رشته حسابداری (کارآموزی، یکی از بهترین شیوه‌های کسب تجربه است)،

۲٫ آشنایی با نرم افزارهای ICDL و اینترنت، و مهارت کار با کامپیوتر

۳٫یکی از مهمترین ابزارهایی حسابدار باید با آن آشنا باشد،اکسل میباشد.

۴٫ مسلط بودن به قوانین مالیاتی،

۵٫ تسلط به قوانین تأمین اجتماعی و قوانین کار،

۶٫ ایجاد رزومه و مستندسازی،

۷٫ مهارت‌های ارتباطی.

 

نتیجه گیری
 بازار کار حسابداری در ایران نسبت به رشته هایی دیگر بسیار پررونق است،  اگر تقاضا به موضوعی افزایش پیدا کند به اصطلاح می‌گویند بازار کار آن بسیار داغ میباشد، و این در مورد «حسابداری در ایران» بسیار مشهود است.

 

 

 

 

 

 

  • ۱۹/۱۲/۲۵
  • زیبا کلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی