آموزش حسابداری در تهران

آموزش حسابداری در استان تهران برای همشهریان عزیز در وبل

آموزش حسابداری در تهران

آموزش حسابداری در استان تهران برای همشهریان عزیز در وبل

آموزش حسابداری در تهران

همشهریان عزیز می توانند در این وبلاگ به راحتی در مورد اموزش های حسابداری به راحتی مطلب پیدا کنند اینجانب زیبا کلامی کارشناس ارشد رشته حسابداری که در حسابداری بازار کار تونستم یک فریلنسر ازاد باشم و به انجام کارهای حسابداری بپردازم

  • ۰
  • ۰

روش های حسابداری

با توجه به اینکه هر روز شکل تازه ای از ارتباطات اقتصادی به وجود می‌آید و افراد و شرکتها و مؤسسات با یکدیگر در ارتباط هستند و تغییرات مالی آنها بر یکدیگر تأثیر میگذارد و روز به روز این فعالیت‌ها پیچیده‌تر خواهد شد این عوامل سبب می شود که نقش حسابداری به عنوان فراهم کنندگان اطلاعات مالی با استفاده از استانداردهای حسابداری برای استفاده کنندگان کاملا واضح و مبرهن باشد.

 

شرکت ها و سازمانها به اطلاعات صحیح و بهنگام جهت بکارگیری در فرآیند تصمیم گیری مدیران.نیازهای غیر قابل انکاری دارند در این راستا سیستم اطلاعات مدیریت منبع اصلی ارائه اطلاعات بشمار میرود.

 برای ثبت درآمد و هزینه های یک کسب و کار روش گوناگونی وجود دارد . در بیشتر موارد، شما می توانید انتخاب کنید که از کدام روش استفاده نماید، همچنین می توانید یاد بگیرید که عملکرد آنها چگونه بوده و مزایا و معایب هر یک از آنها چی می باشد و بنابراین شما می توانید برای کسب و کار خود بهترین را انتخاب نماید.

طبق گزارشی در رابطه با سود و زیان جامع در یک شرکت حسابداری، میزان افزایش درآمد یا کاهش درآمد در یک بازه مالی معین، مشخص می گردد.

و میتوان گفت که روش حسابداری بازرگانی به دلیل اینکه شرکتها و بازرگانان با خریدو فروش کالا به دنبال کسب سود هستند ومنبع درآمد فروش کالا می باشد وبرهمین اساس موجودی کالا ،فروش وخرید کالا بصورت نقد ونسیه وتخفیفات نقدی درصورتهای مالی وبهای تمام شده جزء عوامل تعیین کننده در سود واحد تجاری است. ودر نرم افزارهای حسابداری  از نرم افزارهای  فروشگاهی یا  بازرگانی یا یکپارچه حسابداری مالی استفاده می شود.

 

یکی دیگر از روش های حسابداری روش پول نقد میباشد. روش نقدی معمولا از معمول ترین روش حسابداری مورد استفاده در کسب و کارهای کوچک بوده. در روش نقدی، درآمد تا زمانی که پول نقد (و یا چک)در واقع دریافت نشده باشد و همچنین هزینه ها تا زمانی که در واقع پرداخت نشده باشند محسوب نمیگردد.

 

روش دیگر روش تعهدی است. که دراین  روش ، معاملات زمانی محسوب می گردند که سفارش انجام شده باشد و جنس تحویل داده شده باشد، بدون در نظر گرفتن زمانی که پول برای آنها (مطالبات) در واقع دریافت و یا پرداخت می گردد. به عبارت دیگر، درآمد زمانی محسوب می گردد که فروش انجام شده باشد و هزینه ها زمانی محسوب می شوند که  کالا یا خدمات را بدست آورده باشید.

 

با توجه به پیشرفت کار درآمد و سود ناخالص پیمان به تناسب پیشرفت عملیات مشخص می‌گردد. در این روش، شناسایی سود ناخالص پیمان در هر دوره مالی، براساس پیش‌بینی کل مخارج و پیش‌بینی صورت وضعیتهایی که در طول دوره اجرای طرح تاییدخواهد شد انجام می‌گیرد که به این روش درصد پیشرفت کار میگویند.

 

استفاده از نرم افزار حسابداری برای مدیریت هزینه‌های کارکنان و پرداختی‌هایشان نیاز اساسی شما میباشد. سیستم شما باید قابلیت ثبت هزینه‎‌ها را داشته باشد. هدف از این کار، ثبت خرج‌ها و پرداختی‌ها میباشد. اگر کارمندانتان به کارت بانکی دسترسینداشته باشند، نیازمندید که روش های استاندارد برای گزارش هزینه‌ها و درخواست پرداخت داشته باشید.

 

درآمد و سود ناخالص پیمان هنگامی شناسایی می‌شود که کل پیمان یا بخش عمده ای از آن تکمیل و صرفآً کارهای جزیی باقیمانده باشد که به این روش حسابداری روش کار تکمیل شده گویند. برای حسابداری قراردادهای بلندمدت پیمانکار طبق روش کار تکمیل شده، مخارج و صورت وضعیتهای تاییدشده در طول اجرای طرح مشابه روش درصد پیشرفت کار، به ترتیب در حساب پیمان در جریان ساخت و حساب کار گواهی شده ثبت میشود اما شناسایی سود تا زمانی آکه پیمان تکمیل نشده است به تعویق خواهد افتاد.

 

اینکه شما بتوانید روش مناسبی را برای حسابداری باتوجه به نیاز  شرکت انتخاب نماید نقش اساسی د رموفقیت شما خواه داشت ولی باید توجه داشته باشید که دقت ونظم و آگاهی کامل به مسائل روز حسابداری  و انتخاب روش مناسب میتواند شمارا به جهت کسب هر چه بیشتر موفقیت سوق دهد.

 

 

 

 

  • ۲۰/۰۱/۱۱
  • زیبا کلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی