آموزش حسابداری در تهران

آموزش حسابداری در استان تهران برای همشهریان عزیز در وبل

آموزش حسابداری در تهران

آموزش حسابداری در استان تهران برای همشهریان عزیز در وبل

آموزش حسابداری در تهران

همشهریان عزیز می توانند در این وبلاگ به راحتی در مورد اموزش های حسابداری به راحتی مطلب پیدا کنند اینجانب زیبا کلامی کارشناس ارشد رشته حسابداری که در حسابداری بازار کار تونستم یک فریلنسر ازاد باشم و به انجام کارهای حسابداری بپردازم

  • ۰
  • ۰

امروزه دولت ها با تکیه  نمودن تنها بر درآمدهای نفتی که ذخایر محدود و پایان پذیر  دارند و قیمت بین‌المللی آن نیز متغییر می‌باشد، نمی‌توانند ابزار لازم جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی دراز مدت در کشور را فراهم کنند. مسئولیت‌های گسترده دولت در زمینه‌های متفاوت و خصوصا انتظار جامعه از دولت که استقرار امنیت، امکانات رفاهی و درمانی، آموزش و ... آحاد جامعه می‌باشد، هزینه‌های سرسام آوری را بر دولت تحمیل می‌کندکه تأمین آن از محل درآمدهای فروش نفت به هیچ وجه درست نمی‌باشد و امکان پذیر نخواهد بود. لذا اظهارنامه های مالیاتی که توسط اداره مالیات اخذ میشود بسیار به اقتصاد کشور کمک خواهد نمود. لطفا در  ادامه مطلب با ما همراه بمانید.

 

 

 

 

 

 

اداره امور مالیاتی کشور زیرمجموعهٔ وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌باشد. از جمله وظایف این سازمان اصلاح و دگرگونی نظام مالیاتی و مکانیزه نمودن سیستم مالیاتی کشور و اجرای مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد. در راستای اجرای ماده ۵۹ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به منظور افزایش کارایی نظام مالیاتی و رفع موانع سازمانی موجود و همچنین تمرکز کلیه امور مربوط به اخذ مالیات دریک سازمان واحد، سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۸۱ به صورت یک مؤسسه دولتی و زیر نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی ایجاد گردید. با ایجاد این سازمان کلیه اختیارات، وظایف، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات موجود وزارت امور اقتصادی و دارایی در معاونت امور مالیاتی و بخش و حوزه‌های مالیاتی به این سازمان منتقل شد.

 

 

 

 

پیرو ایجاد اداره امور مالیاتی قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نیز اصلاح گردید. متن اولیه پیشنهادی اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در اواخر دوره اول دولت سید محمد خاتمی تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارایه گردید که پس از شروع دوره دوم ریاست جمهوری وی و انتصاب طهماسب مظاهری به وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصدی ریاست کل سازمان امور مالیاتی کشور از سوی خجسته، تغییراتی کلی در متن پیشنهادی اعمال شد که یکی از آنها تعیین نرخ ثابت مالیات بر درآمد فعالیت‌های اقتصادی کشور بود.

 

 

وظایف اداره مالیات:

 

۱-ادارات کل مالیاتی موظفند فرمهای هویتی اشخاص حقیقی و حقوقی را به تعداد مورد نیاز تکثیر و جهت تکمیل آن در اختیار حوزه مالیاتی بگزارند . قابل ذکر است فقط اشحاصی که فاقد شماره اقتصادی هستند فرم هویتی مربوطه را از حوزه مالیاتی دریافت می دارند.

 

۲-ادارات کل مالیاتی موظفند آخرین دستور العمل اجرایی موضوع ماده ۸۵ قانون در وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین بشماره ۲۱۵۶۷ ، ۲۸/۶/۷۵ را تکثیر و در معرض رویت مؤدیان مالیاتی نصب کنند.

 

 

اداره مالیات نقش اساسی را دریافت مالیات بر عهده دارد و نبود این اداره میتواند ضربات سهمگینی به پیکره اقتصاد کشور وارد نماید که جبران ناپذیر خواهد بود.

 

 

  • ۲۰/۰۴/۰۷
  • زیبا کلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی